Τρίτη 3 Ιουλίου 2007

Να δώσει εξηγήσεις για διαφημιστική καταχώρηση καλεί την DIA Hellas ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Γιάννης Αδαμόπουλος, κάλεσε την εταιρεία DIA
HELLAS Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο ειδών σούπερ μάρκετ, σε
παροχή εξηγήσεων σε σχέση με ολοσέλιδη, έγχρωμη διαφήμιση που καταχωρείται το
τελευταίο χρονικό διάστημα στον ημερήσιο και Κυριακάτικο Τύπο. Μέσω της
διαφήμισης αυτής αναγγέλλεται ότι «400 τυχεροί κάθε μέρα κερδίζουν τα ψώνια τους
δωρεάν για αγορές από 20 ευρώ και πάνω», ότι πληροφορίες θα δοθούν στα
καταστήματα DIA, καθώς επίσης ότι η συγκεκριμένη προσφορά προς το
καταναλωτικό κοινό πρόκειται να διαρκέσει μέχρι τις 7 Ιουλίου.
Η παραπάνω εμπορική ανακοίνωση της εταιρείας αποσκοπεί στην προσέλκυση του
καταναλωτικού κοινού στα καταστήματά της για τη διενέργεια αγορών, περιέχει
ωστόσο: (α) τον ισχυρισμό ότι η αγορά προϊόντων μπορεί να οδηγήσει, χάρη στην
τύχη, στο κέρδος, (β) την υπόσχεση καταβολής επάθλων, όπως δωρεάν ψώνια, χωρίς
την παροχή εξηγήσεων στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο καλείται να λάβει σχετικές
πληροφορίες μόνο προσερχόμενο στα καταστήματα της εταιρείας, ως προς τον τρόπο
χορήγησης του επάθλου, το αντικείμενο και τη χρηματική αξία αυτού, (γ) αοριστία
ως προς την κατανομή των 400 τυχερών ανά κατάστημα της εταιρείας στην Ελλάδα
και ως προς τον συνολικό αριθμό των «τυχερών» καθ’ όλη τη διάρκεια της
διαφημιστικής αυτής προβολής.
Η νομοθεσία που ισχύει στη χώρα μας για την προστασία του καταναλωτή,
ενισχυμένη και από την εισαχθείσα με την πρόσφατη αναθεώρηση του ν. 2251/1994
Οδηγία 2005/29/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης
Μαΐου 2005 για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους
καταναλωτές, καθιστά τέτοιες διαφημιστικές μεθόδους αθέμιτες όταν συντρέχουν
ειδικές περιστάσεις, όπως εν προκειμένω ο υπερβολικός δελεασμός του καταναλωτή
και η υπόθαλψη της επιθυμίας του εύκολου κέρδους. Επιπλέον, ο Συνήγορος του
Καταναλωτή διαπιστώνει ότι η εν λόγω διαφήμιση ελέγχεται και ως προς το στοιχείο
της παραπλανητικής παράλειψης, δηλαδή της μη παροχής των ουσιωδών εκείνων
πληροφοριών που χρειάζεται ο μέσος καταναλωτής για να λάβει τεκμηριωμένη
απόφαση συναλλαγής.
Δεδομένου ότι είναι δυνατόν να θιγεί μεγάλος αριθμός καταναλωτών από τη
συγκεκριμένη επιχειρηματική συμπεριφορά της DIA HELLAS Α.Ε., ο Συνήγορος
του Καταναλωτή ζήτησε αρμοδίως με έγγραφό του από τους υπεύθυνους της
εταιρείας να συμπληρώσουν αμέσως τη διαφήμισή τους, προσθέτοντας τις αναγκαίες
κατά νόμο διευκρινίσεις, αλλά και να καταθέσουν στα γραφεία της Ανεξάρτητης
Αρχής την αναθεωρημένη διαφήμιση, συνοδευόμενη από έγγραφο-υπόμνημα
παροχής εξηγήσεων εντός το αργότερο πέντε (5) εργασίμων ημερών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: